maandag 17 september 2007

Conclusie

Ik denk dat ik geen betere stageplek had kunnen vinden dan bij Lostboys. Er zijn bijna geen minpunten geweest, ik heb heel veel geleerd en ik denk dat het 1 van de leukere dingen is geweest die ik voor school heb gedaan.

Toen ik m'n eerste afspraak bij Lostboys had gehad, wist ik al dat dit zeker de beste plek voor een stage zou zijn, en dat bleek 100% te kloppen. Hier even een opsomming van de dingen die goed waren:

-De hartelijkheid waarmee ik werd ontvangen bij Lostboys. het leek wel of ze echt heel graag een stagiar wilden hebben, zo aardig deden ze tegen mij. Ik kreeg meteen de eerste dag een powerbook om de rest van de week op te werken, wat een goed voorbeeld is van hoe goed er voor me gezorgd werd tijdens de stage.

-Het programma'tje wat Ellen voor me had gemaakt, op welke dag ik met wie mee zou lopen, was ook heel goed. Ik liep elke dag mee met totaal verschillende afdelingen, wat ervoor zorgde dat ik veel mensen leerde kennen, en ook zag hoe het eraan toe ging bij veel verschillende beroepen. Ellen had ook het idee om een weblog te schrijven in de vorm van het verslag voor de stage, wat natuurlijk een heel goed idee is: zo sloeg ik twee vliegen in 1 klap: en ik kon, terwijl ik het weblog maakte, dingen leren over computers, en ik kon m'n verslag alvast maken.

-De mensen met wie ik meeliep waren allemaal aardig, en volgens mee ook heel goed in hun vak. Dat zorgde voor een goed contact met de begeleiders, en hoewel dit contact de ene dag beter was dan de andere, zorgen alle begeleiders ervoor dat ik elke dag veel leerde.

-Ik weet nu bijvoorbeeld de basisbeginselen van dingen als HTML, photoshop en flash. Ook weet ik voor een deel hoe de zaken worden geregeld bij Lostboys, het grootste internetbedrijf van Nederland. Eerst had ik geen flauw idee hoe het in elkaar zat, nu weet ik er voor m'n gevoel best veel vanaf.

Al met al denk ik dus dat dit een zeer productieve maar ook erg lollige stage was. Mijn eindcijfer is gebaseerd op de punten hierboven, en aangezien die allemaal heel positief zijn, wordt het cijfer ook hoog: een 8,5 maarliefst.

Geen opmerkingen: