maandag 3 september 2007

Voorbereiding

Ik ben aan deze stage gekomen via René, een man die ik ken van m'n sportclub. Ik had gehoord dat hij een grafisch ontwerper was, en dat leek me een uitstekend idee voor een stage.

Ik vroeg hem of ik misschien stage bij hem kon lopen, van 3 tot 7 september, maar hij is een freelance designer, dus heeft 'ie geen vaste werkplek. Dat werd dus lastig, maar hij zei dat hij wel voor me rond kon vragen bij verschillende bedrijven. Dat deed hij, en uiteindelijk werd ik gebeld door Ellen Hooghiemstra, die een stage voor me had bij Lostboys. Na een paar mailtjes was het zover en maakte ik een eerste afspraak.

Toen ik bij Lostboys aankwam, viel het me meteen op wat voor losse sfeer er was in het gebouw. Ik werd heel hartelijk ontvangen door Ellen en werd rondgeleid door het gebouw. Er lagen overal skateboards, er was een pingpongtafel, een playstationhoek en een automaat met blikjes cola voor dertig cent. Ook werd ik aan verschillende mensen voorgesteld, die me allemaal uitermate aardig en interessant leken. De sfeer en gezelligheid hebben dus voor een deel mijn keuze voor deze stage bepaald, net als het feit dat het een heel groot en belangrijk bedrijf is, en net als de aanwezigheid van de skateboards en een pingpongtafel.

Tijdens de stage zou ik dingen willen leren over ontwerpen met behulp van de computer, bijvoorbeeld het ontwerpen van animaties, of over verschillende lettertypes. Ook zou ik iets te weten willen komen over de meer technische kant van computers, dus over programmeren etc. En natuurlijk wil ik zien hoe het allemaal geregeld is binnen dit bedrijf, hoe het zit met het aanpakken van grote opdrachten. Aan de ene kant heb ik er natuurlijk zin in, het is natuurlijk spannend en leuk, zeker bij een bedrijf als Lostboys, aan de andere kant vraag ik me af wat ik daar precies de hele dag ga doen, van negen tot vijf is namelijk erg lang om alleen maar mee te lopen en te kijken hoe het is. Ik hoop dat ze wel een soort opdracht voor me hebben, zodat ik ook echt zelf iets heb om aan te werken.

Geen opmerkingen: