donderdag 6 september 2007

Logboek: Dag 4






Vandaag kwam ik om half tien aan bij Lostboys. Ik liep vandaag mee met de afdeling flash, en na het gebruikelijke ritueel (meeliften met iemand,laptop ophalen, Ellen gedagzeggen en vragen waar ik heen moet)kon ik aan de slag. Vandaag kreeg ik, net als gisteren, een interessante uitleg, dit keer dus over flash, een programma'tje om filmpjes en games in te maken.

Ik kwam er al snel achter dat het lastiger was dan ik dacht, ik dacht dat het bijna hetzelfde zou zijn als photoshop, en ik moest heel goed opletten tijdens de uitleg van ene Thijs. Na zijn uitleg mocht ik zelf aan de gang met flash, en moest ik een beetje ermee spelen en kijken hoe alles werkte. Ik begon ook m'n eigen filmpjes te maken, maar ik begon te begrijpen dat ik ongetwijfeld meer uitleg nodig zou hebben, als ik het echt goed zou willen begrijpen. Daar hielp mijn bijna-naamgenoot Eric-Paul me bij, hij vertelde me alles over hoe flash uitziet en over de functies van de sneltoetsen. Deze uitleg zorgde dat ik meer van flash begreep en ik beter verder kon gaan met het kutten in flash, waar ik mee bezig was. Om half een was het zoals gewoonlijk weer pauze, en at ik in de gezellige kantine dezelfde lunch als gisteren.

In de middag ging ik verder met flash, en heb ik het filmpje gemaakt wat je bovenaan dit bericht ziet staan. Het ging best snel, maar ook dit keer had ik weer problemen met het uploaden van het filmpje, wat gelukkig snel verholpen was na wat ingewikkelde programmatuur van Eric-Paul. Toen het filmpje er eenmaal opstond, ging ik verder met het schijven van m'n weblog, terwijl ik dit fascinerende uitzicht had:

Om half vier vond ik dat ik wel genoeg had gewerkt voor vandaag, en nadat ik m'n computer veilig in mijn kluisje had opgeborgen, keerde ik op m'n stalen ros weer huiswaarts.
Ik denk dat dit de beste en leukste dag tot nu toe was, het lijkt wel of het elke dag dag iets leuker wordt. Ik denk dat ik vandaag ook iets meer heb geleerd, ik kan nu een beetje dingen in flash maken, en ook het contact met de begeleiders ging vandaag beter dan ooit. Ik geef deze dag weer een halve punt hoger dan gisteren, dankzij de goede hulp van de begeleiders en de altijd gezellige sfeer in het Lostboys gebouw.

Geen opmerkingen: