vrijdag 7 september 2007

Logboek: Dag 5






Vandaag arriveerde ik om half tien bij Lostboys. Toen ik mijn computer op wilde gaan halen bedacht ik dat de sleutels van m'n kluisje nog thuis lagen. Ik stapte dus weer op de fiets, maar toen ik op m'n zadel ging zitten had ik door dat ik de sleutels toch bij me had...In m'n achterzak...

Ik wist niet wat Ellen vandaag voor me in petto had, en het bleek dat ik weer mee ging lopen op verdieping nummero acht, dit keer bij Ruben en Nynke en Sascha:

Ik vond dat ik wel een nieuwe header wilde, en samen met Ruben maakte ik een nieuwe. Daardoor leerde ik weer veel over photoshop, wat een van de leukste dingen is die ik tijdens deze stage heb gedaan. Na een uurtje hard werken was de header af, en ik moet zeggen dat het resultaat veel mooier is dan de vorige. Na de header maakte ik ene lijstje van wat ik vandaag, de laatste dag van deze stage, zou willen doen:
-De vorm van de stukjes tekst wat beter leesbaar maken, meer ruimte tussen de teksten en bij elk bericht een vetgedrukte inleiding.
-Meer plaatjes en meer foto's, zodat er minder lange tekst achter elkaar is.
-De kleuren en achtergronden veranderen in de HTML, van grijze vlakken naar egaal wit.
-Zorgen voor mooiere lettertypes.

Met de eerste twee dingen was ik bezig tot de middagpauze om half een. In de pauze hield ik m'n lunch simpel zoals altijd, en al snel kon ik verder met de dingen die verder nog op m'n lijstje stonden. Ik wilde de kleuren veranderen en de kleine foutjes van mijn blog verwijderen. Ik wilde de foto's bijvoorbeeld aan de linkerkant hebben en niet in het midden , en zonder grijze rand eromheen, om maar iets te noemen. Deze kleine dingetjes moest ik veranderen in de HTML, wat best lastig was maar dankzij de uitleg van Arjen woensdag toch goed ging. Bij een paar dingetjes had ik de hulp van de HTML mannen nodig, die me gelukkig wilden helpen waardoor het er uiteindelijk uitzag zoals het er nu uitziet. Na deze plastische ingrepen ging ik verder met schrijven, terwijl ik afleiding had in de vorm van het nieuwe album van Pete Philly en in de vorm van het WK turnen op tv (die Ruben op z'n bureau had staan). Ook had afleiding in de vorm van de wilde verhalen over de zoon van Ruben, Pepijn (vier maanden oud).
Na een tijdje bedacht ik dat ik m'n animatie in flash toch niet zo spectaculair vond. Ik paste, met hulp van de flashers, m'n filmpje aan, zodat 'ie loopte en er een stuiterend balletje in voorkwam (zie hierboven) wat volgens mij toch zeker een grote verbetering was.
Dit was het einde van vandaag, en van de stage. Deze dag was weer een stapje beter dan de vorige, het lijkt wel magie, waardoor ook deze dag een halve punt meer krijgt. Het totaalcijfer voor vandaag komt dus uit op een negen.

2 opmerkingen:

Eric-Paul zei

Hee Erik, was gezellig man! Ik heb ook een postje geplaatst op beta.lostboys.nl - maar die is buiten het gebouw nog niet te zien natuurlijk!

Groetjes en veel plezier!
Eric-Paul.

m zei

Hey Erik, ziet er goed uit allemaal. Leuk dat je er een weekje bij was!

Succes nog op school en wie weet tot later!

Marloes